Omnicom Media Group - Communications Consultant
Overslaan naar content

Communications Consultant

Op locatie
  • Amstelveen, Noord-Holland, Nederland
OMD Nederland

Functieomschrijving

OmnicomMediaGroup is een wereldspeler op het gebied van media, advertising en marketing performance en bestaat uit de labels PHD, OMD (de mediabureaus), Annalect (onze in-house tech hub) TRKKN (Google marketing partner) en TransAct (E-commerce). Ons doel is onze klanten nóg succesvoller te maken. Door ze te laten shinen op die plekken waar het opvalt. In de stortvloed van advertenties en informatie springen de campagnes van onze klanten eruit. En dat doen we zo goed dat het awards oplevert. De AMMA, SpinAward, Effie, SponsorRing, ze prijken allemaal in de prijzenkast van Omnicom Media Group.

Bij OMD geloven we, dat we in een markt die meer dan ooit verandert, in staat moeten zijn om sneller en effectiever, betere keuzes te maken voor onze klanten waarmee we hen succesvol laten zijn. Dit doen we door onderscheidende data-gedreven kennis over markten, merken en doelgroepen te genereren, te beoordelen en te implementeren. Ons motto is daarom: Better Decisions, Faster.  Dit is wat we dagelijks nastreven voor de mooiste merken, zoals Beiersdorf, Mercedes-Benz, McDonald’s en PepsiCo.


Wij zijn op zoek naar een Communications Consultant met ervaring op het gebied van (digitale) marketingcommunicatie en/of data- & insights gedreven media-advies.  


Jouw rol als Communications Consultant bij OMD

In deze rol ben jij het eerste aanspreekpunt voor de klant en ben je, samen met de Communications Director, verantwoordelijk voor alles wat er binnen het team gebeurt. Je weet ook precies wat er bij de klant speelt. Je volgt de markt op de voet op het gebied van marketing, technologie en consumenten, en je bent gepassioneerd over klant-journeys en hun mediagedrag. 

Deze kennis en energie pas je toe bij het ontwikkelen van mediacampagnes. Je haalt hiervoor de briefings bij de klant op en brieft intern door aan de (digitale) media specialisten, samen zorgen jullie ervoor dat elke klant het beste mogelijke media advies krijgt. Je zorgt er bovendien voor dat alle deadlines worden behaald en weet bij wie je moet zijn om alles in goede banen te leiden. Helder en duidelijk communiceren zit in jouw DNA, net zoals het behouden van overzicht, structuur en het werken met budgetten. 


Verbonden teams en tools

Relaties zijn voor ons van grote waarde. Onderling en met onze klanten. Ons teamgevoel is sterk. Onze focus? De beste oplossing voor onze klanten. Onze aanpak? Slimme campagnes creëren, die volledig data-gedreven zijn. Via ons eigen unieke Omni-platform. Het geeft onze klanten de kans de beste mogelijke keuzes te maken in hun merk- en product campagnes. Precies volgens ons motto: Betere beslissingen, sneller! 

Vereisten

  • Je hebt, een afgeronde HBO of WO-opleiding, bij voorkeur richting Marketing, Communicatie of Commerciële economie;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare relevante werkervaring op het gebied van (digital) media-advies; binnen een digitaal-, marketing en/of mediabureau of aan adverteerderszijde;
  • Je hebt kennis van en affiniteit met de laatste ontwikkelingen op het gebied van digital, data en technologie;
  • Jij bent ambitieus, hebt commercieel inzicht en bent resultaat gedreven;
  • Je hebt ervaring met proces-, project- en clientmanagement;
  • Je bent in staat complexe vraagstukken om te zetten in concreet en resultaatgericht advies;
  • Je hebt een natuurlijke positieve energie waarmee je anderen inspireert;
  • Je kunt goed luisteren en stelt de juiste vragen;
  • Je bent een goede spreker met een gezonde dosis overtuigingskracht;
  • Je bent flexibel, hands-on en staat open voor feedback;


Wat we jou bieden

Bij OMD krijgen vernieuwende ideeën de ruimte en telen daden meer dan woorden. Bij OMD werken we als een dynamisch en divers team, waar jouw persoonlijkheid telt en waar we open staan voor elkaars mening en ideeën. Bij OMD heb jij de regie over jouw groei en faciliteren wij de mogelijkheden om jezelf te overstijgen.

  • Een goed salaris o.b.v. 37,5 uur;
  • 27 vakantiedagen + 2 vrij inzetbare dagen (Diversidays);
  • Mogelijkheid om 6 weken per jaar vanuit het buitenland te werken;
  • Laptop, telefoon- en reiskostenvergoeding;
  • Faciliteren thuiswerkplek;
  • Flexibele werktijden en hybride werken;
  • Bedrijfscatering met divers aanbod;
  • Een groot internationaal netwerk om mee te sparren;
  • Onbeperkt cursussen volgen via Udemy;
  • Voldoende drankjes en dansjes tijdens onze Kwartaalborrel XXL (incl. optredens van BN’ers) en natuurlijk het legendarische kerstfeest.

Laten we gaan

Realiseer jij next level mediacampagnes? Solliciteer dan direct! Mocht je nog vragen hebben dan kan je contact opnemen met Ryan van Talent Acquisiton via Ryan.saheblal@omnicommediagroup.com  

of