Data Analist

Omschrijving

Annalect maakt onderdeel uit van OmnicomMediaGroup en specialiseert zich in marketing technologie, data en analytics. Ons doel is om bedrijven te begeleiden het maximale uit deze middelen te halen om zodoende een vergroting van hun business value te realiseren. Dit doen we zowel met eigen lokaal en internationaal uitgerolde systemen als met consultancy die los staat van onze technologie. Annalect werkt in Nederland onder meer voor Renault, L’Oréal, Mitsubishi, Pepico en McDonald’s en is Google Marketing Platform sales partner.

 

Wat kom je doen?
Als Data Analist word je continu uitgedaagd door klanten, bureaus en collega’s op het gebied van analytics en het duiden en visualiseren van data. Web analytics is hier een onderdeel van maar is zeker niet het enige waar je mee bezig zult zijn. Je bent (mede)verantwoordelijk voor projecten zoals het begeleiden en uitvoeren van data analyses voor een adverteerder, het samenbrengen van verschillende databronnen in een BI dashboard en het uitwerken en in gebruik nemen van een attributiemodel waardoor marketing inspanningen aan de hand van business impact kunnen worden beoordeeld. Hierbij combineer je een vlekkeloze executie met het vermogen om complexiteit in begrijpelijke taal uit te leggen aan klanten en collega’s.

 

Wat we bieden

  • Een prachtbaan in een innovatieve omgeving waar technologie, data en analytics centraal staan. Waar een data-gedreven infrastructuur niet een haastklus is maar juist core-business.
  • Het gevoel van een startup maar dan wel binnen een bureaugroep die werkt voor enkele van de grootste adverteerders in Nederland.
  • Een plek in een multidisciplinair team van zeer getalenteerde specialisten die hun kennis met je willen delen, maar ook van jou willen leren.
  • Technologie om je vingers bij af te likken en toegang tot een schat aan data.
  • Ruimte voor eigen initiatief.
  • Een salaris dat daarbij past. 

Vereisten

Wat we vragen

  • Een voorliefde voor data en analytics en de insights die daaruit voortvloeien.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met pakketen zoals Google Analytics en Adobe Analytics. Daarnaast heb je ervaring met data- en rapportagemogelijkheden van diverse systemen; van DV360 tot Facebook en Google Adwords. Ervaring met data visualisatie oplossingen zoals Tableau/Power BI/Google data studio is een pré.
  • Je hebt technische kennis van programmeertalen als SQL en R/Python.
  • Je bent resultaat gedreven om het maximale resultaat uit data en technologie te halen. Dit geldt zowel in inhoudelijk opzicht, door de scherpste insights naar voren te brengen, als in technisch opzicht, door processen zoveel mogelijk te automatiseren.
  • Een drive om samen te werken, zowel binnen OMG als erbuiten
  • Goede communicatie en presentatie skills. Je bent in staat om zeer complexe materie op een eenvoudige manier uit te leggen en te visualiseren. Andersom ben je ook in staat om de implicaties van klantvragen te overzien en te bespreken met andere specialisten.
  • Je deelt je kennis en kunde graag met anderen en investeert in het niveau van het team.

Interesse en solliciteren

Wil je meer weten over deze functie, neem dan contact op met Anton Kanis,

telnr. 06 15014923.