Head of Analytics

Functieomschrijving

Annalect maakt onderdeel uit van OmnicomMediaGroup en specialiseert zich in marketingtechnologie, data en analytics. Ons doel is om adverteerders en bureaus in staat te stellen om data-driven marketing resultaten te behalen door de beste data, technologie en analytics oplossingen te bieden. Dit doen we zowel met eigen, internationaal uitgerolde systemen als met consultancy die los staat van onze technologie. Annalect werkt in Nederland onder meer voor Pepsico, Renault, hollandsnieuwe, Independer en McDonald’s en is een Google Marketing Platform Sales Partner en Relay42 Partner.

Analytics binnen Annalect
Het analytics team van Annalect helpt adverteerders door middel van geavanceerde data analyses zoals marketing mix modelling, multi touch attribution en clickstream analyse om hun marketing meer data gedreven te maken. Hierin wordt vaak nauw samengewerkt met internationale tech partijen zoals Facebook en lokale partners zoals STER en Talpa. Het team bestaat uit ervaren data analisten en data scientists met verschillende achtergronden en specialiteiten die veel optrekken met andere afdelingen binnen Annalect en OmnicomMediaGroup. Daarnaast werkt het analytics team met Annalect collega’s van over de heel wereld aan de data science roadmap van Omni, het people-based precision marketing platform van Omnicom.

Wat ga je doen?
Onder jouw leiding werkt het team aan geavanceerde data analyses en dashboards waarmee adverteerders slimmere en betere marketing kunnen bedrijven. Voorbeelden hiervan zijn marketing mix modeling of attributie analyses, maar ook uit het opzetten van een experiment om de effectiviteit van Facebook advertenties te meten voor ’s werelds grootste fastfoodketen of het analyseren van 3 miljard URLs om patronen te ontdekken in het surfgedrag van mensen door middel van cluster algoritmes.
Je bent verantwoordelijk voor de inhoudelijke en commerciële ontwikkeling van je afdeling, de uitrol van analytics projecten binnen OmnicomMediaGroup en de Nederlandse bijdrage aan de ontwikkeling van Omni. Hierbij benut je onze bestaande lokale en internationale partnerships maar zoek je ook actief naar nieuwe kansen in de markt en binnen ons internationale netwerk. Bij pitches ben jij degene die zelfs de meest complexe oplossingen helder, simpel en geloofwaardig kan uitleggen. Tenslotte draag je ook bij aan het verhogen van het niveau van data-driven marketing, onder meer door een actieve rol te spelen in support, training en ontwikkeling van de bureaus binnen OmnicomMediaGroup. 

Wat we bieden

  • Een uitdagende baan in een innovatieve omgeving waar technologie, data en analytics centraal staan.
  • Het gevoel van je eigen startup maar dan wel binnen een bureaugroep die werkt voor enkele van de grootste adverteerders in Nederland.
  • Een plek in een multidisciplinair team van 20 zeer getalenteerde specialisten die hun kennis met je willen delen, maar ook van jou willen leren.
  • De nieuwste technologie en toegang tot een schat aan data.
  • Veel ruimte voor eigen initiatief.
  • Een salaris en arbeidsvoorwaarden die daarbij passen.

Vereisten

Wat we vragen

  • Een voorliefde voor data en analytics en de insights die daaruit voortvloeien.
  • Je hebt ervaring met leiding te geven aan specialisten.
  • Minimaal 7 jaar hands-on ervaring met analytics en dashboarding, waarbij ervaring met marketing analyses als marketing mix modeling en attributie een must zijn.
  • Je vindt het leuk om te presteren en te presenteren, ook onder hoge druk.
  • Een drive om samen te werken, zowel binnen OmnicomMediaGroup als erbuiten.
  • Je bent in staat om zeer complexe materie op een eenvoudige manier uit te leggen. Andersom ben je ook in staat om de implicaties van klantvragen te overzien en te bespreken.
  • Je deelt je kennis en skills graag met anderen maar je wil zelf nog elke dag leren.