Media Analist

Omschrijving

Annalect maakt onderdeel uit van OmnicomMediaGroup en specialiseert zich in marketingtechnologie, data en analytics. Ons doel is om adverteerders en bureaus in staat te stellen om data-driven marketing resultaten te behalen door de beste data, technologie en analytics oplossingen te bieden. Dit doen we zowel met eigen lokaal en internationaal uitgerolde systemen als met consultancy die los staat van onze technologie. Annalect werkt in Nederland onder meer voor Renault, L’Oréal, hollandsnieuwe, Pepsico en McDonald’s en is een Google Marketing Platform Sales Partner en Relay42 Partner.

 

Wat ga je doen? 

 Als Media Analist word je continu uitgedaagd door klanten, bureaus en collega's op het gebied van media en marketingcommunicatie onderzoek en het duiden en visualiseren van data. Samen met je collega's van het Media Science team ben elke dag bezig met het verzamelen en analyseren van relevante data over doelgroepen, communicatie, media en markten waarin onze klanten zich bewegen. Je bent (mede)verantwoordelijk voor verschillende soorten projecten zoals het evalueren van multimediale campagnes en reclame-uitingen op communicatie KPI's, het analyseren van mediabestedingen van adverteerders in een bepaalde branche en het vaststellen van de impact van bepaalde onderdelen van campagnes. Hierbij combineer je een vlekkeloze executie met het vermogen om complexiteit in begrijpelijke taal uit te leggen aan klanten, partners en collega's. Binnen Annalect en OmnicomMediaGroup werk je uiteraard ook samen met andere teams en daardoor sta je voortdurend in contact met verschillende specialisten.

 

Wat we vragen

  • Een voorliefde voor data, (media)onderzoek en de insights die daar uit voortvloeien.
  • Je hebt een relevante universitaire opleiding afgerond zoals Communicatiewetenschap of Consumer Psychology.
  • Je hebt ervaring met SPSS. Je hoeft geen code te kunnen schrijven maar als je wel bedreven bent in R of SQL dan ben je bij ons zeker niet alleen en ga je daar alleen maar beter in worden.
  • We zoeken een analytisch denker met een grote mate van nauwkeurigheid
  • Uiteraard ben je leergierig en en sta je open om nieuwe platformen, toepassingen en expertise tot je te nemen.
  • Je werkt je graag samen met andere specialisten, zowel binnen als buiten het team. 

Vereisten

Wat we bieden

  • Een prachtbaan in een bureau waar research, data en analytics centraal staan.
  • Het gevoel van een startup maar dan wel binnen een bureaugroep die werkt voor enkele van de grootste adverteerders in Nederland.
  • Een plek in een multidisciplinair team van zeer getalenteerde specialisten die hun kennis met je willen delen, maar ook van jou willen leren.
  • Technologie om je vingers bij af te likken en toegang tot een schat aan data. Bij Annalect kun je vol inzetten op het doorontwikkelen van je expertise binnen advertising technologie en daarbuiten.
  • Ruimte voor eigen initiatief
  • Een salaris dat daarbij past met verder uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Interesse en solliciteren

Wil je meer weten over deze functie, neem dan contact op met Martiene Franzen:

martiene.franzen@annalect.com