Senior Media Analist

Functieomschrijving

Annalect maakt onderdeel uit van OmnicomMediaGroup (OMG) en is gespecialiseerd in marketingtechnologie, data en analytics. Ons doel is om adverteerders en bureaus in staat te stellen om data-driven marketing resultaten te behalen door de beste data, technologie en analytics oplossingen te bieden. Dit doen we zowel met eigen internationaal uitgerolde systemen als met consultancy die los staat van onze technologie. Annalect werkt in Nederland onder meer voor Renault, L’Oréal, hollandsnieuwe, Independer en McDonald’s en is een Google Marketing Platform Sales Partner en Relay42 Partner.


Wat ga je doen?

Als Senior Media Analist word je continu uitgedaagd door klanten, bureaus en collega's op het gebied van media en marketingcommunicatie onderzoek en het duiden en visualiseren van data. Samen met je collega's van het Analytics team ben je elke dag bezig met het verzamelen en analyseren van relevante data over doelgroepen, communicatie, media en markten waarin onze klanten zich bewegen. Je bent (mede)verantwoordelijk voor verschillende soorten projecten, zoals het evalueren van multimediale campagnes en reclame-uitingen op communicatie KPI's, het analyseren van mediabestedingen van adverteerders in een bepaalde branche en het vaststellen van de impact van bepaalde onderdelen van campagnes. Hierbij combineer je een vlekkeloze executie met het vermogen om complexiteit in begrijpelijke taal uit te leggen aan klanten, partners en collega's. Ook begeleid je junior collega’s en werk je mee aan de ontwikkeling van nieuwe data gedreven marketing oplossingen. Binnen Annalect en OmnicomMediaGroup werk je uiteraard ook samen met andere teams in het binnen- en buitenland en daardoor sta je voortdurend in contact met verschillende specialisten, in Nederland en daarbuiten.


Wat bieden wij jou?

  • Een prachtbaan in een bureau waar onderzoek, data en analytics centraal staan.
  • Het gevoel van een startup maar dan wel binnen een bureaugroep die werkt voor enkele van de grootste adverteerders in Nederland.
  • Een plek in een multidisciplinair team van zeer getalenteerde specialisten die hun kennis met je willen delen, maar ook van jou willen leren.
  • Technologie om je vingers bij af te likken en toegang tot een schat aan data. Bij Annalect kun je vol inzetten op het doorontwikkelen van je expertise binnen (media)onderzoek en daarbuiten.
  • Ruimte voor eigen initiatief
  • Een salaris dat daarbij past met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Vereisten

Wie zoeken wij?

  • We zoeken een analytisch denker met een grote mate van nauwkeurigheid en een voorliefde voor data, (media)onderzoek en de insights die daar uit voortvloeien.
  • Je hebt minimaal 3 jaar intensieve hands-on ervaring met verschillende vormen van (media)onderzoek
  • Communiceren en presenteren gaat jou goed af (ook in het Engels). Hierbij ben je in staat om complexe materie op een eenvoudige manier uit te leggen en om de implicaties van klantvragen te overzien en te bespreken.
  • Je hebt een relevante universitaire opleiding afgerond zoals Communicatiewetenschap of Consumer Psychology.
  • Je hebt ervaring met R. Ervaring met SPSS, Python, SQL en de cloudoplossingen van AWS of GCP is een pré.
  • Uiteraard ben je nieuwsgierig en sta je open om nieuwe platformen en toepassingen te leren en expertise op te doen binnen je vakgebied.
  • Je werkt je graag samen met andere specialisten, zowel binnen als buiten het team.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met Anton Kanis via anton.kanis@annalect.com of 06-15014923.


Ben jij al enthousiast en word jij onze nieuwe collega?

Solliciteren kan via de solliciteer button!