Omnicom Media Group - Social Media Director
Overslaan naar content

Social Media Director

Op locatie
  • Amstelveen, Noord-Holland, Nederland
OMD Nederland

Functieomschrijving

OmnicomMediaGroup is een wereldspeler op het gebied van media, advertising en marketing performance en bestaat uit de labels PHD, OMD (de mediabureaus), Annalect (onze in-house tech hub) TRKKN (Google marketing partner) en TransAct (E-commerce). Ons doel is onze klanten nóg succesvoller te maken. Door ze te laten shinen op die plekken waar het opvalt. In de stortvloed van advertenties en informatie springen de campagnes van onze klanten eruit. Welke dat zijn? Wat denk je van McDonalds, Renault, Warner Bros en PepsiCo? Online, offline, van Instagram tot billboard, we raken mensen. En dat doen we zo goed dat het awards oplevert. De AMMA, SpinAward, Effie, SponsorRing, ze prijken allemaal in de prijzenkast van Omnicom Media Group.

Bij OMD zoeken we een Social Media Director die klaar is om onze klanten naar digitale excellentie te leiden. In deze rol ben je de architect achter de social media strategieën die niet alleen aandacht trekken, maar ook duurzame resultaten leveren. Dit is een kans om je stempel te drukken op de digitale toekomst van de grootste merken ter wereld, zoals L’Oréal, McDonalds, Mercedes-Benz, en PepsiCo. Interessant? Lees vooral verder!

Jouw rol:

Als Social Media Director ben je het brein achter de social media strategieën van jouw eigen portfolio aan merken. Je draagt de verantwoordelijkheid voor het opstellen en uitvoeren van deze strategieën, waarbij je leiding geeft aan een toegewijd klantenteam. Samen met dit team streef je naar het behalen van optimale resultaten en zorg je ervoor dat elke campagne zijn doelstellingen overtreft. Dit alles doe je in samenwerking met onze communications collega’s (de collega’s die het day-to-day contact onderhouden met onze klanten) en een groep van social media specialisten en executives die jouw visie vertalen naar concrete actieplannen en je helpen met optimalisaties en rapportages.


Wat we van jou verwachten:

  • Je ontwikkelt social media (jaar)strategieën die naadloos aansluiten bij de wensen en behoeften van onze klanten.
  • Je bent altijd op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen binnen het social media domein en weet deze kennis te vertalen naar advies en inspiratie voor onze klanten.
  • Je werkt met een breed scala aan social media platforms en ad managers, waaronder maar niet beperkt tot Meta, TikTok, Snap, en Pinterest.
  • Je coördineert de inspanningen tussen verschillende teams en zorgt voor een vlekkeloze uitvoering van de strategieën.
  • Je beheert de test & learn agenda’s van jouw klantpakket en zorgt voor een vergezicht binnen klant en interne team door continue terug te pakken op de jaarstrategie en de doorvertaling die nodig is binnen de tactische mediaplannen.
  • Je onderhoudt en ontwikkelt relaties met publishers en tech partijen om kennis op te bouwen over nieuwe ontwikkelingen en bèta’s.
  • Je draagt bij aan het inhoudelijk verbeteren van de performance van de collega’s waar je mee werkt binnen jouw klantenteams

Vereisten

Wie zoeken we:

We zijn op zoek naar een kandidaat die niet alleen ervaring heeft met social media advertising, maar ook iemand die sterk in zijn schoenen staat en niet terugschrikt voor het nemen van beslissingen. Je bent in staat om zowel klanten als collega’s te inspireren met jouw creatieve ideeën en hebt een proactieve, 'can-do' mentaliteit. Verder ben je iemand die:


  • Een afgeronde hbo- of universitaire opleiding heeft, idealiter in marketing, communicatie of een vergelijkbaar veld.
  • Minimaal 6 tot 8 jaar ervaring heeft in social media advertising.
  • Uitstekende kennis heeft van de business managers van Meta, TikTok, Pinterest, etc.
  • Analytisch sterk is, met een voorliefde voor data en een meesterschap over Excel.
  • Up-to-date is met de laatste trends en ontwikkelingen.
  • Ervaring heeft met het adviseren van klanten op strategisch niveau
  • Vloeiend Nederlands en Engels spreekt en schrijft.
  • Je bent bekent met de technische kant van social advertising: DCO, Taxonomie, DoubleVerify, IAS, MOAT.
  • Je hebt ervaring met stakeholdermanagement het liefst op internationaal niveau


Wat bieden wij:

OMD staat voor innovatie, creativiteit en groei. Wij bieden een werkomgeving waar je ideeën werkelijkheid kunnen worden en waar je deel uitmaakt van een internationaal netwerk van professionals. Bij OMD kies je voor een organisatie die investeert in jouw ontwikkeling. Neem zelf de regie over jouw groei in handen en wij faciliteren de mogelijkheden om jezelf te overstijgen. Tevens wordt je onderdeel van het wereldwijde Omnicom Media Group netwerk, waarbij je toegang krijgt tot kennisdeling en de mogelijkheid om internationale ervaring op te doen. Daarnaast bieden wij:


  •  Een goed salaris op basis van een 37,5 urige werkweek, exclusief 8% vakantietoeslag;
  • 29 vrije dagen per jaar (27 vakantiedagen + 2 vrij inzetbare Diversy Days);
  • Een reiskostenvergoeding en een thuiswerkvergoeding;
  • Een laptop en een telefoonvergoeding;
  • Autovergoeding
  • Mogelijkheid om 6 weken per jaar vanuit het buitenland te werken;
  • Wij faciliteren een ergonomische thuiswerkplek, inclusief tweede beeldscherm;
  • Wij werken hybride (60% kantoor en 40% thuis);
  • Het behalen van Meta certificeringen en het volgen van cursussen via het Udemy platform;
  • De mogelijkheid om je tijdens werktijden in te zetten voor de OMD cultuur, diversiteit of sustainability;
  • Informele uitjes en activiteiten, zoals de Kwartaalborrel XXL en natuurlijk het legendarische kerstfeest


Bij OMD geloven we, dat we in een markt die meer dan ooit verandert, in staat moeten zijn om sneller en effectiever, betere keuzes te maken voor onze klanten waarmee we hen succesvol laten zijn. Dit doen we door onderscheidende data-gedreven kennis over markten, merken en doelgroepen te genereren, te beoordelen en te implementeren. Ons motto is daarom: Better Decisions, Faster. Dit is wat we dagelijks nastreven voor de mooiste merken, zoals L’Oreal, Levi’s, Bacardi, Mercedes-Benz, McDonald’s en PepsiCo.


Geïnteresseerd?

Ben jij de Social Media Director die we zoeken? Stuur dan je CV en motivatiebrief naar Ryan van Talent Acquisition via werken@omnicommediagroup.com. We kijken uit naar je sollicitatie en hopen je snel te mogen verwelkomen in ons team!

of