(Sr.) Programmatic Consultant

Functieomschrijving

De OMD Family, een bijzondere club, waar je als (Sr.) Programmatic Consultant zomaar onderdeel van kunt worden. Als nieuw lid van de familie voeg je direct iets moois toe. Je maakt onze klanten nóg succesvoller door ze te laten shinen op die plekken waar het opvalt. In de stortvloed van advertenties en informatie springen de campagnes van jouw klanten eruit.

Dat is wat we dagelijks doen, voor de mooiste klanten. Wat denk je van McDonalds, Renault en PepsiCo? Online, offline, van Instagram tot billboard, we raken mensen. En dat doen we zo goed dat het awards oplevert. De AMMA, SpinAward, Effie, IAB Programmatic Award; ze prijken allemaal in de prijzenkast van Omnicom Media Group (OMG) waar we onderdeel van uitmaken.


Jouw waarde als (sr.) Programmatic Consultant bij OMD

Als (sr.) Programmatic Consultant adviseer jij de klant over de te volgen programmatic strategie en daarbij horende tactieken voor zowel display campagnes als videocampagnes. Je optimaliseert de campagnes in de DSP en evalueert je campagnes. Dit allemaal in nauwe samenwerking met onze collega’s van Communication die in nauw contact staan met onze klanten. Verder heb je regelmatig zelf ook contact met klanten en publishers en ben je vrij om altijd rond te kijken naar nieuwe technologische mogelijkheden. Een proactieve houding met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen wordt sowieso zeer gewaardeerd.

Je kunt bij OMD sparren met een groot aantal zeer ervaren collega’s en met mensen uit andere teams, bijvoorbeeld onze Data Science afdeling. Zo bouw je de kennis en ervaring op om de groeipaden te bewandelen die je met de People Manager hebt besproken. Je kunt de diepte in om Programmatic Director te worden of de breedte in door Digital Consultant of Digital Director te worden.

People obsessed

We are people obsessed bij OMD en dat merk je, want relaties zijn voor ons van grote waarde. Onderling en met onze klanten. We vinden je persoonlijkheid het belangrijkste en staan dan ook open voor elkaars mening en ideeën. Wat wil je bereiken? Jij hebt de regie over je groei en wij faciliteren de mogelijkheden. Toon vooral initiatief en je carrière neemt een enorme vlucht. Groeien binnen je specialisme of juist een hele andere kant op, werken met klanten in het buitenland? Het kan allemaal!

Connected Teams & Tools

Ons teamgevoel is sterk. Je bent zelf verantwoordelijk voor je werk en carrière maar als collega’s zijn we er altijd om je te helpen. Onze focus? De beste oplossing voor onze klanten. Onze aanpak? Slimme campagnes creëren, die volledig data-gedreven zijn. Via ons eigen unieke Omni-platform, cool toch? Het geeft onze klanten de kans de best mogelijke beslissingen te nemen over hun branding- en performancecampagnes. En dat is ons motto: Better decisions, faster!

Ons aanbod aan jou

Alle ruimte om te groeien met vrijheid en vertrouwen om te excelleren in je werk. Jij neemt je werk serieus en wij jou. Dus bieden we je:

  • Fun! Zoals vrijdagmiddagborrels, feestjes met publishers, bootcamp sessies, ons kerstfeest en teamuitjes naar bijvoorbeeld festivals.
  • Vakantiedagen: 27 per jaar om je van de nodige ontspanning te voorzien.
  • Een mooi salaris. Zelfs voor een baan die voelt als hobby is het fair om betaald te krijgen. Wil je weten hoeveel? Bel ons.
  • Een plek binnen de OMD Family. Check alvast ons Instagramkanaal.

Vereisten

Jouw tools

  • Een hbo- of wo-diploma (of werkniveau).
  • 3-6 jaar werkervaring waarvan minimaal 2 jaar in een soortgelijke functie (niet specifiek bij een bureau)
  • Je hebt een sterke interesse in Display en Video advertising en je deelt jouw kennis graag met het team;
  • Je hebt ervaring met Campaign Manager en/of DV360. Relevante ervaring met vergelijkbare tools zoals Sizmek, FlashTalking, The TradeDesk, XandR of AdForm is evengoed waardevol
  • Je scoort bonuspunten als je ook ervaring/kennis hebt met/van: Tag management, Javascript, Google Analytics, DoubleClick Search of Google Data Studio
  • Je bent resultaatgericht, communicatief sterk, analytisch, klantgericht, sterk met cijfers, nieuwsgierig en initiatiefrijk.
  • Positieve energie waarmee je anderen inspireert.
  • Work hard, party hard

Let’s go!

Produceer jij next level Programmatic campagnes? Solliciteer dan direct. Toch nog een vraag? Dat kan uiteraard, via jeroen.beeke@omd.com